Mrs Panda
Kolam Air Panas Sg.Gersik

Annyeong ! Tiga hari dua malam aku dekat Kolam Air Panas S.g  Gersik ni . Bestt tau . Tahu bende ni pun last minute . Hari Khamis cikgu bagi borang , Jumaat kene pergi . Dah laa hari jumaat ue ade gotong royong dengan last sekolah . Pukul dua pulakk tu kene ade .

Okay , hari pertama dekat sanee , kitorang 'aku,irna,ayu,radin' daftar , then pasang khemah . Erkk -_- bub pasang khemah ni sengal sikit , dulu time aku darjah empat , aku pandai pasang khemah . Form one tetibe pulak aku tak reti . Nasib baik Irna tolong , walaupun dia pun tak reti . Kan ? Kan ? Dah siap pasang khemah , ade taklimat pulak . Malamnye pulak , ice breaking . Bestt wooo . Jumpe member member baruu . Ade dari sekolah SMK Datuk Menteri , SMK Seri Medan , SMK Sri Gading . Erkk , aku ingat itu je . Maaf ye yang lain . Kitorang empat orang ni memula duduk dekat satu group , lepastu dipecahkan ke group lain . Malam uee tak tidur khemah pun sebab hujan . Lagipun khemah kitorang banjir . Semua tidur dekat dewan tempat ice breaking tadi .

Hari kedua pulak , pagi pagi kene bangun pukul lima , siap siap then pergi senam . Pagi juge lahh senam uee , agak agak pukul tujuh kot . Gelapp wei , dah lah ngantuk , mane taknye , tidurnye pukul tiga dua puluh pagi . Online jee memanjang dekat iPad Irna . Sampai dahnak habis bateri . Plus plus lagi dengan kakak yang main gitar . Sedapp woo suare diorang , nama dia Siti Balqis a.k.a Kak Aqis dengan Kak Wani . Kak Wani , sorry taktahu nama panjang . Berbalik pada cerite tadi , lepas senam uee sarapan . Malam uee malam kebudayaan , group kitorang nyanyi . Btw , kakak berdua tu kat group aku gak . Nasib baikk , untung lahh group kitorang . Lepas tu , hari pertama hari ade permainan 'mosquito and monitor' . Tulis nama then jangan bagitahu nama dekat orang lain . Kite kena cari sendiri budak yang kite kena bagi hadiah untuk dia . Lepas buat persembahan , cikgu suruh bagi hadiah dekat kite punye 'monitor' . 'Monitor ' aku Kak Pieqa , group aku gak . Senang lah kerja aku , takpayah susah susah cari . Rite ? Nak tahu tak aku punye 'mosquito' siape ? Irna beb ! Terkejut jugak beb ! Memula dia tanye aku 'dah boleh bagi ke?' . Aku kata 'boleh' . Then , tetibe dia hulur Cadbury dekat akuu . Haha ! Menjeritt aku . Apee punye kawan lah kau ni , btw , thanks ! Hari kedua pun tidur dekat dewan bub hujan . Dua hari berturut turut beb . Malam uee , ckgu babi kitorang mandi kolam . Yeahh ! Akhirnye , merasa juga air kolam uee walaupun petang tu kitorang 'aku,ayu,radin,owchik,teha,isya' dah curi curi mandi bub kena hujan .  Malam nak tidur tu , Kak Wani ajar aku main gitar . Maklumlah , gitar kat umah uee ade tiga tali je , memang tak termain lah aku . Main gitar sampai pukul dua setengah pagi sengsorang . Diorang tidur , aku main gitar . Haha , maaf yang tidur tak lena tu . Okay , dah ngantuk . Tidurrr . Zzzz ....

Hari ketiga pulakk .. Ape ? Hari ketiga ? Oh my God ! Last day tu , taknak ! Taknak ! Pagi pagi macam biase , bangun pukul lima pagi . Siap siap then pakai baju seragam . Baju pandu puteri yang warna hijau tu . Lepas dah pakai baju ni , kitorang pun mulakan aktiviti kitorang dengan berjalan sejauh tujuh km .  Penad lah juge ,  malas nak cerite time ni . Dah sampai uee , kemas semua barang , kemas khemah  then tukar tshirt ungu yang dapat pagi tu . Dah tukar , majlis penutup pulak . Makan , then balik .



PASTFUTURE